Balansert Hverdag

Brutal start på pinsen

Posted on: 10. juni 2011

Flom og trafikkulykker. Hus som drives bort av vann ogmennesker som sitter fastklemt i bilvrak.Ikke helt den starten på en frihelg man ønsker.Sender mine tanker til alle som er berørt både av flommen og bilulykken.Forsto at det måtte ha skjedd noe i nærheten da jeg hørte den ene ambulansen etter den andre og likeens med helikopter.Håper de kommer seg fra det på best mulig måte.Trafikkulykken skulle visst skyldes at den ene bilen gikk tom for bensin.

Vi hadde tenkt oss til Gudbrandsdalen i morgen men ser ut som vi holder oss på Hedmarken.Det er spådd mer nedbør sa min mor og vi risikerer å bli sittende bokstavelig talt værfast om vi drar.

Min datter på 13 dro med buss til Gudbrandsdalen i dag og jeg fikk litt panikk da jeg hørte om  flommen .Men heldigvis rakk hun å komme seg til Kvam der hun ble hentet av sin far.Noe forsinket men i trygghet.

Så i morgen blir det Drevsjøtur og 4 årsbursdag om ikke veiene dit også tas av vannmassene.Det er en litt uvirkelig start på helgen og pinsen.

Jeg gjentar at jeg tenker på alle dere som er berørt av kaoset.Håper dette ordner seg raskt. Kan ikke la være å tenke på eventuelle fødende eller alvorlig syke  på vei til Sykehuset på Lillehammer. Godt det finnes helikopter.

Nå skal vi være utrolig glade for at vi har redningsmannskaper og frivillige som stiller opp.

2 kommentar to "Brutal start på pinsen"

Huff det er kjett det her. Føler seg lite til nytte ved datamaskina på Ottestad også, men hva mer kan vi gjøre?! Det blir måneder med opprydding dette, men det viktigste er jo at menneskene kommer seg fra det. Hus og veier kan alltids bygges opp igjen og selv om det er mye som ikke kan erstattes av ting hos mange sikkert, så må en tenke på hvor mye verre det kunne gått.

Du har rett i det.Det kunne gått værre der flommen herjer. Nå håper jeg det ikke blir mer flom og at ingen forulykker langs veien.

Legg igjen en kommentar

juni 2011
M T W T F S S
« May   Jul »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Arkivet

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 4 andre følgere

Antall besøk fra 01.02.2011

Bloggurat
